Hem
Bli medlem | 

Forum

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Gå till sida 1 2 3  Nästa Forumindex And who are you?

Föregående ämne :: Nästa ämne
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 4:24 pm Meddelande
king_of_clubs

Registreringsdatum: 11 November 2008

Svara med citat
Tänkte att vi tar och samlar alla presentationer i en tråd.

Hej jag heter Karl och jag tycker om att spela poker. (Alla: Hej Karl med dämpade röster)

Vad jag tycker om med poker: Flexibla arbetstider, roliga människor, utmaningen.

Vad jag ogillar med poker: Att förlora pengar, skev dygnsrytm

Övriga intressen: Golf, festa, hmm det är nog allt
Till överst på sidan Användarens profil Skicka personligt meddelande
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 4:34 pm Meddelande
Iamivar

Svara med citat
Eftersom att ebi alltid har rätt, såväl live som online, så gör jag likadant som honom. Så nära jag kan komma iaf:

Hej jag heter Alexander (nej inte Ivar, jag bara luras där) och jag tycker om att spela poker. (Ingen säger hej Alexander med dämpad röst Sad )

Vad jag tycker om med poker: Pengarna, roliga människor, utmaningen, känslan av att verkligen vara bättre än de man möter och kunna tjäna pengar på det.

Vad jag ogillar med poker: Att förlora pengar, tidsåtgången, stressen, känslan "om jag inte spelar nu så förlorar jag indirekt pengar mtp min winrate", den skeva dygnsrytmen.

Övriga intressen: Innebandy, fotboll, golf, flickvännen, tv-spel, festa, hmm det är nog allt
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 5:47 pm Meddelande
admin
Site Admin

Svara med citat
Hej mitt namn är admin Embarassed Jag gillar att bestämma o så.. Tycker om när jag känner mig sådär viktig och betydelsefull.

Hej hej!
Till överst på sidan Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 8:50 pm Meddelande
okocha

Svara med citat
Antar att inte bara instruktörerna får skriva i denna så jag presenterar mig själv också =) Tog mig även friheten att frångå ebis mall lite, lite.

Hej jag heter Daniel och jag tycker om att spela poker.

Vad jag tycker om med poker: Komplexiteten, man lär sig nya saker hela tiden. Friheten. Känslan man får när man spelar ut bra spelare.

Vad jag ogillar med poker: Att förlora pengar. Vanliga människors syn på poker.

Vad jag spelar: Uteslutande NLT. Mest 25/50 på svenskaspel. Spelar även 50/100 när det finns games.

Övrigt: Stort intresse för Bandy (Villa som det inte går jättebra förCrying or Very sad).
Har tidigare lirat golf (sugiga 28 hcp), något jag har planer på att ta upp igen i sommar när jag har tid.
Har dagbok på pokerforum.nu
Hoppas att detta forumet kommer igång lite för på pf skrivs det inte mycket vettigt nu för tiden.

hmm det är nog allt
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 11:11 pm Meddelande
Dagisbarn

Svara med citat
Hej jag heter Victor och jag tycker om att spela poker.

Vad jag tycker om med poker: Att man hela tiden utvecklas man lär sig nya saker hela tiden, friheten att bara kunna gå in och bara spela.

Vad jag ogillar med poker: Att spela en MTT klockrent rakt igenom men endå missa storklonken Wink

Vad jag spelar: SNG, MTT och SH NLHE.

Övrigt: Gillar att spela golf i stora mängder! Finns det något bättre en varm sommardag stiga upp 08:00 gå ut spela 18hål och sedan åka hem och avnjuta en kall öl på altanen Wink

Hade dagbok på pokerforum.nu, som jag kanske tar upp igen.

Har förhoppningar på att man kan få igång bra analyser på detta forum. Trött på att läsa standard och +1 och FYP där dom FYPAR standard till "obv. standard".
Författare Postat: Wed Jan 07, 2009 11:40 pm Meddelande
admin
Site Admin

Svara med citat
Dagisbarn skrev:
Hej jag heter Victor och jag tycker om att spela poker.

Vad jag tycker om med poker: Att man hela tiden utvecklas man lär sig nya saker hela tiden, friheten att bara kunna gå in och bara spela.

Vad jag ogillar med poker: Att spela en MTT klockrent rakt igenom men endå missa storklonken Wink

Vad jag spelar: SNG, MTT och SH NLHE.

Övrigt: Gillar att spela golf i stora mängder! Finns det något bättre en varm sommardag stiga upp 08:00 gå ut spela 18hål och sedan åka hem och avnjuta en kall öl på altanen Wink

Hade dagbok på pokerforum.nu, som jag kanske tar upp igen.

Har förhoppningar på att man kan få igång bra analyser på detta forum. Trött på att läsa standard och +1 och FYP där dom FYPAR standard till "obv. standard".

Nu går Admin in och är lite OT, funderar på att lägga till en dagboksfunktion för er medlemmar på forumet om det skulle finnas intresse. Vill dock undvika att hela forumet blir ett OT forum för folk som vill skriva om sina cocosdrinkar mitt i polen i sina dagböcker istället för vettiga teori inlägg, mer om det i framtiden dock! Välkomna!
Till överst på sidan Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Författare Postat: Thu Jan 08, 2009 12:15 am Meddelande
AceOfSpades

Svara med citat
Hello!

Jag heter Jakob och tycker om att spela poker.

Jag tycker som många av er andra om att spela för att det är en utmaning. Känslan att sitta och mysa med nöten när FI trycker allin är också en av anledningarna. Den är grym.

Det jag ogillar med poker är att jag är långt ifrån så bra som jag vill vara, jag ogillar också av naturliga anledningar långa runbadperioder (aka förlora pengar).

Övriga intressen har varit handboll och golf, nu har jag flyttat, bor med 3 polare så umgås ju och festar med dem en hel del. Har för tillfället inget jobb så alldeles för mkt tid till poker.

Spelar för övrigt NLT endast svs på 2,5/5 för tillfället. Tack o bock!

edit: dagbok vore najs, skönt att kunna skriva av sig ibland
Författare Postat: Thu Jan 08, 2009 8:29 pm Meddelande
Bluwajt

Registreringsdatum: 08 January 2009

Svara med citat
Hej jag heter Philip och jag tycker om att spela poker.

Vad jag tycker om med poker: Att ha något man kan tjäna bra pengar på, utan t.ex. fasta arbetstider eller en massa utbildningstid. Oftast väldigt roligt att spela. Folket man lär känna (iaf so far). Känslan innan en mtt-grind.

Vad jag ogillar med poker: Att förlora pengar. Rädslan att bli scammad. Vanliga människors syn på poker. Känslan efter en mtt-grind.

Vad jag spelar: I stort sett uteslutande sngs/mtts även om jag är själv rankar mig högt i hucg fl razz Rolling Eyes (edit: Hittade bevis Smile, lägg märke till stoltheten i "am I good") Spelar för tillfället mest sngs runt $50-60 stejkad då jag cashat ut det mesta av min egna rulle, men kommer sätta in detta igen senare. Varför jag cashat ut osv för ni lista ut själva Smile Tror jag skulle köra liknande nivåer som stejken om jag körde med egen rulle atm.

Övriga intressen: Fotboll (Blåvitt obv), festa, resa, slappa, även blivit beroende av j-pop pga/tack vare Sorken.
Författare Postat: Thu Jan 08, 2009 8:48 pm Meddelande
Ely

Svara med citat
Hej jag heter Erik och inte helt oväntat så gillar även jag poker.

Vad jag gillar med poker: VINNA! Very Happy

Jag spelar inte jättemycket utan tycker det är lika roligt att titta på och läsa om poker. När jag spelar så spelar jag hur som helst SNGs och MTTs till största del.

Jag kommer antagligen inte vara någon extremt aktiv postare här i forumet utan mest se och lära Razz

I övrigt så går jag på gymnasiet och jag gillar att spela hockey!
Författare Postat: Fri Jan 09, 2009 3:57 pm Meddelande
Cassano

Svara med citat
okocha skrev:
Övrigt: Stort intresse för Bandy (Villa som det inte går jättebra förCrying or Very sad).

Samma här fast för Vetlanda BK då. =) Går lite bättre för oss i vinter!

Hej alla! Marcus heter jag, 22 år ifrån metropolen Smålandsstenar. Spelat poker i ungefär 3,5 år. Nuförtiden blir det mestadels PLO eller NLHE HU.

Gillar med poker: Flexibiliteten, pengarna och att man får chansen att åka på så många resor!

Ogillar med poker: Dygnsrytmen har en tendens att inte var den bästa, att förlora och att det självklart kan vara väldigt osocialt.

Just nu är jag sjuk i väldigt hög feber men ska jobba på att få upp videos till helgen. Ursäkta dröjsmålet!
Författare Postat: Fri Jan 09, 2009 4:19 pm Meddelande
izoka

Svara med citat
izoka.

har just börjat spela på svenska spels 25/50 och det som kännetecknar mig och min spelstil är dåliga bluffar och mycket kassa calls.
Till överst på sidan Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Författare Postat: Tue Jan 13, 2009 9:22 pm Meddelande
Othello

Svara med citat
Morsning gott folk, jag heter Göran, är 34 år (omg, jag insåg just att jag fyller 35 i år) och spelar i stort sätt uteslutande PLO men blandar då och då in lite HU sngs.

Jag är nog den enda i coachgruppen som har ett "vanligt" jobb, till vardags ansvarar jag för arkitekturen i stora IT-system.

Vad jag gillar med poker: Variansen
Vad jag ogillar med poker: Variansen
Författare Postat: Wed Jan 14, 2009 10:15 am Meddelande
candolim

Registreringsdatum: 13 January 2009

Svara med citat
Hejsan

Jag heter Jan och bor i Holmsund utanför Umeå, bodde tidigare i Stockholm.Har gått livets hårda skola dvs lärt mig livepoker på Klubben i stockholm och det mot spelare som Thuritz,Shahin och Ramzi hehe.Spelade även mycket på Sviten innan dom la ner det.På nätet spelar jag NL100 och $50SnG för det mesta.
Författare Postat: Wed Jan 14, 2009 6:57 pm Meddelande
geewhizm8

Registreringsdatum: 13 January 2009

Svara med citat
Hej

Jag heter Joakim och tycker om att spela poker. Jag började med poker efter att ha sett WPT på 5an, då öppnade jag direkt ett konto i pappas namn och började spela freerolls, och därifrån har min rulle kommit.

Gillar med poker: Eftersom jag främst spelar HU så älskar jag att överlista motståndaren och krossa han, jag är jävligt tävlingsinriktad. Live turneringar är även riktigt kul, dock har jag bara spelat 1(master classics of poker) men det kommer bli flera i år.

Ogillar med poker: Hit n runners, den dåliga dygnsrytmen man får och att poker är så osocialt. Blir trist i längden när man bor i Kalix och inte har några pokerkompisar som man kan grinda med.

Just nu spelar jag det mesta mellan nl400 och nl2K HU på iPoker, men mest Nl$1k.

Övrigta intressen: flickvän,festa,fotboll,tvspel & resa
Författare Postat: Wed Jan 14, 2009 7:34 pm Meddelande
knattelirarn

Svara med citat
Hallojsan! Jag heter Christopher och tycker poker är roligt. Började spela Texas Holdem nån gång när en kompis sa åt mig att gå in och spela mot han för playmoney på nån sida. Sen dess var man fast.

Jag är så sjukt dålig förlorare och sjukt tävlingsinriktad.

Gillar med poker: Att få in det med Q2 vs AA och floppa 4tal.

Ogillar med poker: Att få in det med AA vs Q2 och floppa triss men ändå förlora.

Jag gillar att spela mtts och det är väl det jag är bäst på, inte sagt att jag är bra dock. Fast just nu spelar jag dock mest cashgame då jag tänkt bli bra på det som substitut till alla turreperioder där man är ohet.

Övrigt: pluggar på högskola, söker jobb, njuter av Man Utd, dyrkar C. Ronaldo, festar, umgås med vänner och jagar söta flickor.
Till överst på sidan Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger

Alla tider är GMT Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Gå till sida 1 2 3  Nästa Forumindex And who are you?

Hoppa till:  
Visa inlägg nyare än:   

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet